loading...
http://niceboo.ir/
farhad بازدید : 38 یکشنبه 01 مرداد 1402 نظرات (0)

ممکن است در زمان اتوکشی با اتو تفال، متوجه عدم تولید بخار آن شوید. این ایراد می تواند پروسه اتوکشی لباس ها را مختل کند. هم چنین منجر به کاهش کارایی این دستگاه می شود. از این رو تشخیص علت بخار ندادن اتو تفال لازم بوده و باید هر چه سریع تر آن را برطرف نمایید.

برای شناسایی عاملی که منجر به بخار ندادن اتو تفال شده است، تکنسین های مرکز تعمیرات اتو تفال تصمیم دارند به صورت تخصصی در این مطلب به آن بپردازند. ضمن این که راهکار هایی را در جهت رفع هر عامل مطرح کرده اند که انجام آن ها به شما کمک می کند تا مشکل کم شدن بخار اتو تفال را برطرف نمایید.

چرا اتو تفال بخار نمی دهد؟

تولید بخار در تمامی اتو ها، یک امر ضروری بوده و باعث کیفیت بخشیدن به اتوکشی لباس ها می شود. اما بروز پیدا کردن مشکل بخار ندادن آن می تواند اتوکشی لباس ها را با اختلال مواجه کند. اتو تفال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در صورت مشاهده این خرابی در عملکرد آن، لازم است علت بخار ندادن اتو تفال را مشخص نمایید.

در مجموع می توانیم بگوییم که 4 عامل زیر، می توانند به عنوان دلیلی برای عدم تولید بخار در اتو تفال شناخته شوند که لازم است یک به یک مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع هر کدام اقدام شود:

1.       عدم تنظیم بودن درجه بخار اتو

2.       کافی نبودن آب در مخزن دستگاه

3.       رسوب گرفتگی سوراخ های کف اتو

4.       معیوب بودن ترموستات

درجه بخار تنظیم نباشد، اتو تفال بخار نمی دهد

مهم ترین عاملی که می تواند به عنوان علت بخار ندادن اتو تفال شناخته شود، عدم تنظیم بودن درجه بخار می باشد. هر جنس پارچه ای، برای اتوکشی، نیاز به دمایی مشخص دارد. برای آشنایی با درجه مناسب اتوکشی لباس ها، بهتر است حتما راهنمای استفاده از اتو تفال را مطالعه نمایید.

اما به طور کلی لازم است بدانید که لباس های نازک و ابریشمی، باید با درجه پایین اتوکشی شوند و لباس ها کتان یا با پارچه های ضخیم، باید درجه های بالا تری را برای اتوکشی آن ها تعیین کنید.

در صورتی که بر اساس جنس پارچه لباس درجه اتو تنظیم نشود، ممکن است اتو تفال بخار ندهد. حتما پیش از شروع به این کار، مطمئن شوید که درجه حرارت مناسبی را برای اتوکشی لباس ها انتخاب کرده اید.

کم بودن آب داخل مخزن می تواند علت بخار نکردن اتو تفال باشد

آب موجود در مخزن بر اثر حرارت به بخار تبدیل شده و در نهایت موجب بخار کردن دستگاه می شود. حال اگر مخزن به مقدار کافی از آب پر نشده باشد، در زمان اتوکشی، اتو تفال بخار نمی دهد. از این رو لازم است حتما پیش از آغاز به اتوکشی لباس ها مطمئن شوید که به مقدار کافی آب در مخزن وجود داشته باشد.

علاوه بر این، ممکن از با خالی شدن مخزن از آب، پمپ هوای دستگاه معیوب شده و دلیلی برای بخار ندادن اتو تفال باشد. باید آن را عیب یابی نمایید و در صورت نیاز حتما پمپ را تعویض کنید.

دلیل بخار ندادن اتو تفال، رسوب گرفتگی سوراخ های کف آن می باشد

وجود املاح در آب، موجب می شود تا با گذشت زمان، منافذ و سوراخ های کف اتو دچار رسوب گرفتگی شود. از این رو ممکن است در حین اتوکشی، اتو تفال بخار ندهد. برای برطرف کردن این ایراد، لازم است با استفاده از محلول آب و سرکه، حتما آن را رسوب زدایی نمایید.

باید مخزن از این محلول پر شود و سپس اتوکشی تکه پارچه ای را شروع کنید تا محلول بخار شده و با باز نمودن گرفتگی های ایجاد شده در سوراخ های کف اتو و سوراخ های خروج بخار، باعث بخار دادن دستگاه شود. پس از خالی شدن مخزن از محلول سرکه و آب، مجدد آن را از آب پر کرده و اتوکشی همان پارچه را انجام دهید تا بوی سرکه از آن خارج شود.

معیوب شدن ترموستات، دلیل بخار نکردن اتو تفال

اگر به دنبال علت بخار ندادن اتو تفال هستید، بهتر است پس از بررسی موارد گفته شد، به سراغ عیب یابی ترموستات بروید. خراب شدن ترموستات مهم ترین عامل عدم خارج شدن بخار از اتو تفال به شمار می آید. چرا که این قطعه وظیفه تنظیم دمای حرارت دستگاه را بر عهده دارد:

·        با معیوب شدن ترموستات، اتو تفال بخار نمی دهد.

·        ممکن است خرابی ترموستات باعث کاهش بخار در اتو تفال نیز بشود.

·        لازم است با مشاهده ایراد در آن، حتما ترموستاتی سازگار با مدل اتو تفال خود را جایگزین آن نمایید.

·        برای تعویض ترموستات اتو تفال، پیچ محافظ پلاتین صفحه اتو و ترموستات را به کمک پیچ گوشتی باز کنید.

·        سپس ترموستات را به واسطه پیچ کوچکی که در جای خود ثابت است، جدا کنید.

·        این پیچ بسیار حساس بوده و باید این کار را با احتیاط و آرام انجام دهد.

·        در صورت عدم توجه به حساسیت این بازو، ممکن است به آن آسیب وارد کنید.

·        سپس ترموستات سالم را در جای قطعه معیوب قرار داده و بدنه را با پیچ محکم کنید.

چطور از مشکل بخار نکردن اتو تفال جلوگیری کنیم؟

·        لازم است در زمان اتوکشی، حتما دمای مناسبی را بر اساس جنس پارچه برای تولید حرارت اتو تفال تنظیم نمایید.

·        مطمئن شوید که پیش از شروع فرآیند اتوکشی، مخزن به مقدار کافی از آب پر شده باشد.

·        به صورت دوره ای برای رسوب زدایی اتو تفال اقدام کنید.

·        این کار مانع از گرفتگی سوراخ ها و منافذ کف دستگاه با رسوبات آب می شود.

·        باقی ماندن آب در مخزن برای مدتی طولانی، موجب گرفتگی خروجی های بخار اتو تفال خواهد شد.

چگونه دلیل بخار ندادن اتو تفال را تشخیص دهیم؟

 عاملی که مورد بررسی قرار دادیم، هر کدام به تنهایی و یا همگی با هم، می توانند مانع از بخار دادن اتو تفال شوند. از این رو لازم است جهت تشخیص و شناسایی علت بخار ندادن اتو تفال، تمامی آن ها را بررسی نمایید.

در صورت نیاز دستگاه برای تعویض ترموستات، توصیه می کنیم اگر دانش کافی در این زمینه را ندارید، حتما با آی پی امداد تماس بگیرید. این امکان فراهم شده است تا با استفاده از خدمات تعمیر اتو تفال در محل که از سوی نمایندگی تعمیرات اتو تفال در تهران ارائه می شود، بدون اتلاف وقت و هزینه، میزبان تعمیرکار در منزل خود باشید و ایرادات این دستگاه را به کمک او رفع نمایید.

آی پی امداد در نظر دارد با ارائه خدماتی اینچنینی، از اتلاف وقت و هزینه های کاربران این دستگاه جلوگیری نماید. برای بهره مند شدن از خدمات تعمیر اتو تفال در محل، حتما باید درخواست خود را در آی پی امداد ثبت برسانید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 629
  • بازدید کلی : 1,153